Прес-центр12 вересня 2017, 16:09

Перші кроки впровадження Нової української школи

З минулого навчального року розпочато активне реформування загальної середньої освіти в Україні. З прийняттям у вересні цього року нового Закону «Про освіту», реалізацією Концепції Нової української школи, яка затверджена у грудні 2016 року, освітяни, учні та їх батьки стоять на порозі важливих змін в системі освіти.

Тому на сьогодні конче важливо, щоб вчителі і батьки учнів відчули

сутність і важливість змін у переході від освіти знання до освіти компетентності (компетентність - вміння використовувати набуті знання в житті), від авторитарної педагогіки до педагогіки партнерства, адже наступного 2018-2019 навчального року діти, які підуть до першого класу, підуть вже в Нову українську школу.

Наразі в колі освітян України широко обговорюється проект нового Державного стандарту початкової загальної освіти (документ, який визначає вимоги до рівня початкової освіти). Новий Державний стандарт початкової освіти, який набуває чинності 1 вересня 2018 року, покликаний змінити сутність української школи. А у вересні 2017 року в 100 попередньо відібраних Міністерством освіти і науки школах розпочалося його пілотне впровадження.

Конкурсний відбір щодо участі в апробації нового державного стандарту пройшла Сватівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 8 і в результаті стала учасником пілотного проекту та всеукраїнського експерименту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти» на 2017-2022 роки. 48 першокласників Сватівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 8 розпочали навчання за новим освітнім стандартом.

Під час робочого візиту до школи представників МОН України (червень 2017 р.) за участі заступника голови райдержадміністрації Лемешко Г.А., начальника відділу освіти Юхновець О.П., адміністрації закладу, вчителів 1-х класів Кісельової Л.В. та Бондарєвої І.О. відбулося обговорення важливих питань здійснення дослідно-експериментальної роботи, зокрема, інтегрованого навчання першокласників.

У школі було сформовану проектну команду у складі заступника директора та вчителів двох 1-х класів, які у липні 2017 року пройшли ґрунтовну підготовку на тренінгах, що проводилися на базі Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

В рамках експерименту кожного вчителя забезпечено необхідними дидактичними і навчальними матеріалами, за школою закріплено педагога-наставника, який буде надавати проектним командам інформаційну підтримку.

Апробація нового Держстандарту передбачає істотні зміни в підході до навчання в початковій школі.

За новим освітнім стандартом в основі навчання в 1-х класах лежить інтегративний підхід (поєднання предметів, тем). Завдяки цьому зменшилася кількість предметів (з 9 до 6). Кожен день навчання розпочинається «ранковими зустрічами», під час яких діти знайомляться з планами на день, діляться власним досвідом, обмінюються щоденними новинами. Обов’язковим елементом є динамічна пауза, яка проводиться щодня після другого уроку. Освітнє середовище організоване таким чином, щоб кожна дитина почувала себе у класі затишно і безпечно, а кожен клас відображав ту спільноту дітей, яка там навчається. Водночас, є місця, де дитина зможе побути наодинці. Стіни і меблі використовуються для розміщення робіт учнів. Парти в класі будуть переставлятися в залежності від виду роботи.

Вчитель має право на вільний вибір форм і методів навчання, головне успішний результат.

Звичайно, що навчання буде вдалим, якщо до участі у навчально-виховному процесі активно долучатимуться батьки, адже вони – перші вчителі й найкращі знавці своєї дитини. Тому вчителі пілотних 1-х класів тісно співпрацюють з батьками першокласників, утворюючи партнерство, в центрі якого знаходиться дитина. Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу.

30 серпня під час засідання «круглого столу» «Реалізація концептуальних засад Нової української школи в умовах реформування освітньої галузі Сватівщини», який відбувся 30 серпня за участі першого заступника голови, в.о. голови райдержадміністрації Либи О.В., заступника голови райдержадміністрації Лемешко Г.А., заступника голови Сватівської райради Павлової Л.В., голів батьківських комітетів шкіл міста та голови Громадської ради при Сватівській райдержадміністрації Ірхи Ю.С. було обговорено важливі питання реформування системи освіти району, визначено шляхи реалізації концептуальних засад Нової української школи. У жвавій дискусії учасники круглого столу дійшли висновку, що педагогам та керівникам закладів освіти потрібно активно готуватися до впровадження Нової української школи вже впродовж цього навчального року. 

Районна влада підтримує інновації, які впроваджуються в освітній простір Сватівщини. На сьогодні за активного сприяння райдержадміністрації в пілотні класи ЗОШ № 8 придбано ноутбуки для вчителів, багатофункціональний принтер, проведено швидкісний Інтернет. Для реалізації якісної дослідно-експериментальної роботи пілотні класи також необхідно забезпечити сучасними засобами навчання. Тому наразі вирішується питання щодо виділення для цих потреб на черговій сесії Сватівської районної ради 100 тис. грн.

Безперечно, участь сватівчан в експерименті є важливим кроком у впровадженні Нової української школи. Постійна підтримка і тісна співпраця районної влади з навчальними закладами є міцним підґрунтям реалізації основних засад реформування освітньої галузі району, впровадження інноваційних проектів, формування нової генерації педагогів, які будуть «агентами змін» в Новій українській школі.